Тренінг “Я серед людей”


1 зірочка2 зірочки3 зірочки4 зірочки5 зірочок (2 глосів, оцінка: 3,00)
Loading...
І. КОМПЛІМЕНТ.

Кожному учаснику тренінгу пропонується назвати одну, на їхню думку, позитивну рису характеру, або звичку, яка найбільш подобається, сусіда, який сидить праворуч.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ТРЕНІНГУ.

ІІІ. ОЧІКУВАННЯ. Учасники тренінгу записують прізвище того учня класу, якого вони вважають лідером в своєму класі і чи є вони самі лідером. (Кожен учасник розміщує свою фігурку на айсбергу, оцінюючи своє лідерство в класі)

ІV. МОЗКОВИЙ ШТУРМ.

Учасники називають ті риси характера, звички, вміння, якими повинен, на їхню думку, володіти лідер. Записують на окремих аркушах і прикріпляють до стенду. (на стенді хлопчик, який символізує лідера)

УЧИТЕЛЬ: Людям дуже важко адекватно оцінити себе, своє місце в суспільстві, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру, поведінки, звичок. Спробуємо на цьому тренінгу навчитися правильно оцінювати себе і визначати своє місце в колективі.

V. ВИКОНАННЯ ВПРАВ.

1.     «Мій стиль спілкування»

А) ( гуртова робота)

Учасникам пропонується для обговорення перелік рис характеру. Протягом 3 хвилин вони висловлюють свою думку про даний перелік, вносять свої пропозиції.

Б) (індивідуальна робота). Кожен для себе самостійно оцініть свої якості за цією таблицею. Підвести підсумки.

Риси характеру

  • уміння слухати
  • тактовність
  • уміння цікаво розповідати
  • почуття гумору
  • стриманість

 

2. Тест «Пізнай себе». Кожну відповідь «Так» оцініть в 3 бала, «і так і ні»

– 2бала, «Ні» – 1 бал. Підраховують, читають результати, аналізують, якщо хочуть, повідомляють.

  1. Чи багато в тебе друзів?
  2. Чи завжди можеш підтримати бесіду в товаристві друзів?
  3. Чи можеш подолати замкнутість, незручність у спілкуванні з іншими людьми?
  4. Чи буває тобі нудно на одинці?
  5. Чи завжди ти можеш знайти тему для розмови під час зустрічі?
  6. Чи можеш приховувати своє роздратування під час зустрічі з неприємною тобі людиною?
  7. Чи можеш робити перший крок для примирення після сварки?
  8. Чи вмієш ти приховувати поганий настрій, не зриваючи злості на інших?
  9. Чи здатен піти на компроміс у спілкуванні?
  10. Чи утримуєшся ти від осуду знайомих за їхньої відсутності?

Від 21 до 30 балів. Ти людина товариська, що відчуває велике задоволення від контакту з знайомими. Ти цікавий у спілкуванні, найчастіше ти «душа компанії», друзі цінують тебе за вміння вислухати, зрозуміти, дати пораду. Але не переоцінюй себе, іноді ти буваєш надто балакучим.

Від 12 до 20 балів. Ти в міру товариська людина, але спілкуватися тобі іноді складно. Друзів у тебе мало. В розмові іноді можеш бути нестриманим і неврівноваженим. Варто бути щирим, уважним, доброзичливим до свого співрозмовника.

Менше 12 балів. Ти людина сором‘язлива, замкнута, віддаєш перевагу самотності. Але це не означає, що в тебе немає друзів. Ймовірно вони тебе цінують за вміння вислухати, зрозуміти, пробачити. Крім того, можливо, ти надто критично до себе ставишся, до своїх навичок, вмінь, здібностей.

3.  «Соціальна зацікавленість». Кожен отримує трикутник, в кутах якого розміщенні кола з написами «Батьки», «Вчителі», «Друзі» і коло з написом «Я», яке треба приліпити в любому місці аркуша.

КОМЕНТАР: Якщо коло розмістили в середині трикутника, учень сприймає себе як частину цілого, а якщо поза – то окремо. До якого кола ближче, тим більша ідентифікація з цими людьми.

Учасники об‘єднуються парами (за вибраними геометричними фігурами)

4. «Інтерв‘ю». (робота в парах) Учасники пари беруть один в одного інтерв‘ю протягом 4 хвилин (по 2 хвилини), будують розповідь про товариша.

Приблизний перелік питань:

  1. Чи хвилюєшся ти перед зустріччю з ким-небудь?
  2. Чи відкладаєш візити до лікаря на останній момент?
  3. Чи викликає в тебе невдоволення чи роздратування яке-небудь доручення?
  4. Хто на твою думку справжній друг і чи є він у тебе?
  5. Чи ділися ти своїми преживаннями з друзями (товаришами)?
  6. Чи дратує тебе, коли звертається з проханням зовсім незнайома людина на вулиці (наприклад показати дорогу, або назвати час)?
  7. Чи віриш в те, що людям різних поколінь важко знайти спільну мову?
  8. Чи посоромися ти нагадати товаришу про його грошовий борг?
  9. Як ти будеш діяти якщо в столовій подадуть не свіжу їжу?
  10. Чи викликає у тебе прикрість якщо не зрозумів якусь навчальну тему, або погано написав контрольну роботу?

Учасники сідають по черзі в центр кола і слухають розповідь про себе (можна додати свої спостереження за учасником, про якого розповідає).

Обговорюють, що відчували в цей час.

Дуже важливо для лідера є те, щоб його розуміли інші.

Учасники об‘єднуються в дві  групи.

5. Гра «Пантомімі в електричці». Кожна команда обирає лідера. Інша – називає йому слово, яке йому пропонується показати своїй команді, а вони відгадати.

ІІІ. ЗВОРОТНІЙ ЗВ‘ЯЗОК. Учасники переглядають свою позицію щодо свого лідерства, переміщують свою фігурку і пояснюють свій вчинок, закінчуючи словами: «Для того, щоб піднятися вище на айсберг, мені потрібно….»