Тренінг “Я – лідер”


1 зірочка2 зірочки3 зірочки4 зірочки5 зірочок (4 глосів, оцінка: 5,00)
Loading...

Мета. З‘ясувати: яких людей називають лідерами, які якості характеру і поведінки їм притаманні, які бувають лідери; навчитися адекватно оцінювати свої лідерські якості, своє місце в колективі, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру.І. Повторення правил тренінгу.Обговорення, доповнення (за необхідністю)ІІ. Вправа «Знайомство».Кожному учаснику тренінгу пропонується назвати одну, на їхню думку, позитивну рису характеру, або звичку, яка найбільш подобається, сусіда, який сидить праворуч.ІІІ. Повідомлення теми і мети тренінгу.ІV. Вправа «Очікування». Кожен учасник розміщує свою фігурку на горі, оцінюючи своє лідерство в класі і, по бажанню, пояснює своє рішення.

Учитель: Людям дуже важко адекватно оцінити свою поведінку, своє місце в суспільстві, відношення інших, бачити свої позитивні та негативні риси характеру. Спробуємо на цьому тренінгу навчитися правильно оцінювати себе і визначати своє місце в колективі. Можливо ви підтвердити свою думку про свої лідерські якості, а може і спростуєте.

V. Московий штурм. Яку людину ви б назвали лідером? (Це людина, яка здатна вести за собою.) Кого з учнів вашого класу ви вважаєте лідером? Чому? Чи хотіли б бути на нього схожим?

VІ. Руханка. (під час неї учасники об‘єднуються в дві групи)

VІІ. Виконання вправ.

1.     (робота в групах) Зобразити на плакаті якості, які повинен мати лідер. Захист проектів.

2.     а) Повідомлення тренера. Лідерство буває різним. Розрізняють поняття лідера-творця, який дбає в першу чергу про колективні справи і лідера-руйнівника, у якого особисте на першому місці.

б) (колективна робота) Кожен з учасників отримає характеристики лідера і спробує розмістити під тим означенням, яке вважає правильним (учасники коротко пояснюють за свій вибір) :

  • Прагне зробити все можливе для досягнення загальної мети;
  • Намагається зробити все для досягнення особистої мети;
  • Позитивно впливає на оточуючих;
  • Найкраще розуміє інтереси більшості;
  • З ним хочеться порадитись у важкі хвилини;
  • З ним хочеться поділитися радістю;
  • Він здатен зрозуміти;
  • Він здатен співчувати;
  • Завжди готовий прийти на допомогу;
  • У нього на першому плані свої справи;
  • Постійно рекламує себе;
  • Вважає себе кращим, його думка завжди правильна;
  • Використовує інших на шляху до власної мети;
  • Не зважає на думку інших;
  • Йому притаманна толерантність;
  • Він може образити іншого, на його думку гіршого від себе;
  • Привселюдно висміяти недоліки іншого.

 3.     (індивідуальна робота) Тест «Пізнай себе краще».

а). Тестування.

Учасники отримують тести. Кожну відповідь «так» оцінюють в 3 бала, «і так і ні» – в 2 бала, «ні» – в 1 бал.

  • Чи багато в тебе друзів?
  • Чи завжди можеш підтримати бесіду в товаристві друзів?
  • Чи можеш подолати замкнутість, незручність у спілкуванні з іншими людьми?
  • Чи буває тобі нудно на одинці?
  • Чи завжди ти можеш знайти тему для розмови під час зустрічі?
  • Чи можеш приховувати своє роздратування під час зустрічі з неприємною тобі людиною?
  • Чи можеш робити перший крок для примирення після сварки?
  • Чи вмієш ти приховувати поганий настрій, не зриваючи злості на інших?
  • Чи здатен піти на компроміс у спілкуванні?
  • Чи утримуєшся ти від осуду знайомих за їхньої відсутності?

б).  Аналіз тестів.

Від 21 до 30 балів. Ти людина товариська, що відчуває велике задоволення від контакту з знайомими. Ти цікавий у спілкуванні, найчастіше ти «душа компанії», друзі цінують тебе за вміння вислухати, зрозуміти, дати пораду. Але не переоцінюй себе, іноді ти буваєш надто балакучим.

Від 12 до 20 балів. Ти в міру товариська людина, але спілкуватися тобі іноді складно. Друзів у тебе мало. В розмові іноді можеш бути нестриманим і неврівноваженим. Варто бути щирим, уважним, доброзичливим до свого співрозмовника.

Менше 12 балів. Ти людина сором‘язлива, замкнута, віддаєш перевагу самотності. Але це не означає, що в тебе немає друзів. Ймовірно вони тебе цінують за вміння вислухати, зрозуміти, пробачити. Крім того, можливо, ти надто критично до себе ставишся, до своїх навичок, вмінь, здібностей.

в). Обговорення.

Чи згодні ви з результатами тестування? Якщо ні, то чому? Як ви думаєте, люди з якої групи мають лідерські якості? Чи є серед вас ті, які попали в першу групу, але розмістили себе внизу гірки.

4.     Руханка. Учасники тренінгу отримують по одному слову з приказок і об‘єднуються в групи.

«Разом нас багато, нас не подолати!»(5)

«Якщо сам не зможу, друзі допоможуть!» (5)

«Разом і батька краще бити!» (5)

5.     Гра «Пантоміма». Кожна група обирає собі лідера. Він отримує народну приказку або повідомлення, яке треба невербально (жестами) пояснити своїй групі так, щоб вони зрозуміли.

«Баба з воза – кобилі легше»

«Без труда – не витягнеш і рибку із ставка»

«Моя хата з краю, я нічого не знаю»

«Після обіду уроків не буде»

«Математичка захворіла, тому замість математики буде урок фізкультури»

«Я на дискотеку не піду, до нас гості приїхали»

VІІІ. Зворотній зв‘язок. Тепер, коли , я так думаю, ви вже зрозуміли, кого називають лідером, які якості він має, які лідери бувають, спробуйте ще раз оцінити свої власні лідерські якості і, можливо перемістити свою фігурку вище, або нижче на гірці. Поясніть свій вчинок (за бажанням).

ІХ. Завершення тренінгу. Учасники беруться за руки і висловлюють побажання або усім учасникам, або комусь особисто.