Як зробити самоврядування


1 зірочка2 зірочки3 зірочки4 зірочки5 зірочок (1 глосів, оцінка: 5,00)
Loading...

Як зробити самоврядування в школі дієвою справою

Скачати

Учнівське самоврядування в школі – нелегка і водночас цікава справа. Саме вона дає змогу учням відчувати себе «справжніми господарями» в школі і разом з тим зрозуміти, наскільки це важливо – організовувати роботу, брати на себе відповідальність, приймати рішення.

Організація учнівського самоврядування дає можливість надати учням більшої самостійності та організації колективної діяльності; надати учням реальні права та обов‘язки; відкрити справжніх лідерів, залучити їх до активної громадської діяльності, яка сприяє реалізації принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.

Мета  учнівського самоврядування: залучення учнів школи  до проведення навчального та виховного процесу, виховання національної свідомості, соціально активної особистості.

Завдання учнівського самоврядування:

–          участь у розробці плану роботи дитячої організації на новий навчальний рік;

–          підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, змагань;

–          забезпечення порядку в школі, організація чергування в школі, класі;

–          організація дозвілля на перервах;

–          проведення загально шкільних лінійок, зборів, виставок, конференцій.

Завдання для нас, педагогів, у цій ланці роботи – виховати в учнів активну життєву позицію, підготувати їх до дієвої участі в демократичному суспільстві.

Основи громадського становлення  та демократії закладаються ще з дитячих років. Досвід взаємостосунків, виявлення та захисту своїх інтересів, життя в шкільному середовищі, досвід у самореалізації стануть для дітей тим багажем, з яким вони підуть у доросле життя.

Залучення учнів в управління справами класу, школи можливе за умови єдності і взаємозв‘язку педагогічного керівництва та  учнівського активу.

Самоврядування – це безперервний процес залучення учнів до громадських справ. Перші паростки самоврядування беруть початок, власне, з учнівського самоврядування класу, основним координатором якого є класний керівник.

Функції класного керівника як координатора учнівського самоврядування:

–          допомога в становленні та розвитку самостійності органів класного самоврядування (5-6 кл);

–          сприяння більшій самостійності, формування потреб у громадській роботі, планування та аналіз роботи учнями (7-8 кл);

–          сприяння розвитку організаторських умінь і навичок учнів, залучення до громадської роботи (9-11 кл).

якщо діти навчаться організації класного самоврядування, то вони зможуть згодом стати організаторами і загально шкільного самоврядування. Тому, починаючи роботу з класного самоврядування, необхідно навчати дітей організаторської майстерності, а саме:

–          планувати задуману роботу;

–          призначати активом відповідальних за кожну ділянку спільної справи;

–          аналізувати результати діяльності та засоби, якими їх було досягнуто;

–          визначати особистий внесок кожного учня у загальну справу.

Учні нашої школи об‘єднані в шкільну дитячо-юнацьку організацію «Фортуна», головою якої є педагог-організатор. ДЮО «Фортуна» має свій Статут, який складався членами організації і є основним програмним документом. Основним органом самоврядування в школі є шкільна Учнівська рада, яка складається з голів ради загону. Засідання учнівської ради проводяться раз на місяць, на яких приймаються рішення, вирішуються різні питання організації та проведення шкільних заходів. Головою учнівської ради є учень 10 класу Сєрков Сергій. Він обирався рішенням виборчих зборів Учнівської ради. Члени Учнівської ради входять в Раду школи і мають право: виносити на розгляд Шкільної ради питання, що турбують учнів школи; брати участь у роботі педагогічної ради; брати участь  у  роботі комісії із захисту прав дитини; ініціювати  зміни, що покращать навчання та дозвілля учнів; скликати чергові засідання учнівської ради та Ради школи.

Та не завжди робота учнівського самоврядування має активні прояви, позитивні результати. Недостатність уваги, допомоги, розуміння, співпраці  збоку педагогічного колективу, педагога-організатора  зменшує активність дітей, їх ініціативність та  гальмує практичну діяльність.

Щоб учнівське самоврядування було справді дієвою справою в школі, педагогічному колективу  необхідно:

–          Цікавитись роботою органів учнівського самоврядування. Це допоможе учням відчути зацікавленість педагогічного колективу до їх справ, підніме їх статус, значимість у власних очах серед колективу.

–          Підтримувати цікаві ідеї, починання учнів, спільно шукати шляхи розв‘язання завдань чи проблем, які постають перед ними;

–          Допомагати учням працювати системно, визначати мету діяльності, складати плани, аналізувати роботу;

–          Дати можливість бути самостійними;

–          Не бути лише спостерігачами: допомагати втілювати в життя рішення  органів самоврядування;

–          Створювати в школі атмосферу взаєморозуміння та взаємопідтримки. Педагогічному колективу прислуховуватись до думок і рішень органів учнівського самоврядування.

Психологи стверджують: якщо критика неминуча – почни її з себе. Почнемо з визначення того, чого прагнемо ми, започаткувавши дитяче самоврядування в своїй школі. Однією з найголовніших умов його розвитку є наявність педагогів, які хочуть і вміють працювати з дітьми. Це, насамперед, класні керівники, педагог-організатор, заступник директора з виховної роботи.