У царстві тварин


1 зірочка2 зірочки3 зірочки4 зірочки5 зірочок (Поки що не має оцінок)
Loading...

Автор: Д’яченко В.С.

Тема: У царстві тварин.

Скачати

Мета: закріпити знання про тваринний світ, його різноманітність та роль в біосфері , виявити взаємозв’язок людини і тварини, збагатити знання учнів про народні традиції, пов’язані з тваринами; тварини – обереги. Виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення вивчити її.

Тип уроку: інтегрований урок (узагальнюючий)

Інтегровані предмети. Читання. Довкілля. Екологія. Валеологія. Історія. Народознавство. Театралізована діяльність.

Обладнання: таблиця, предметні малюнки, загадки, картки із завданнями, «Квітка – семицвітна», листівки з екскурсій в «Асканію Нову» та Феодосію, казкові бджілки, грамзапис дитячої пісеньки.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

Привітання

У нас сьогодні в класі свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько так всміхніться,

І всі разом скажіть їм:

– Добрий день!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Підсумок фенологічних спостережень.

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Це початок осені чи кінець?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Сьогодні тепло чи холодно?
  • Чи є надворі вітер?
  • Як поводять себе птахи?
  • Про кого ми з вами говорили на попередньому уроці? (Про комах, про птахів, про звірів).
  • А як можна їх назвати одним словом? (Тварини).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку . Мотивація навчальної діяльності учнів.

–         Дорогі діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Крім гостей – учителів до нас на урок прилетіли бджілки. Вони нам принесли «Квітку – семицвітну». Ця чарівна квітка, бо кожна пелюстка – щось загадкове. Всі завдання пов’язані з нашою темою. Бджілки, напевно, думають, що ми не зуміємо керувати цією квіткою, але ми знаємо чарівні слова (Промовляють діти разом).

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

(Пелюстки відривають учні, читає завдання вчитель і коментує).

1-а пелюсточка

Завдання для всіх. Загадки про тварин.

2-а пелюсточка

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

Склади казку.

–         На сьогоднішній урок ви готували свої казочки. Слово казкарям.

–         Сподобались казки? А на слідуючих уроках ми послухаємо і ваші.

3-а пелюсточка

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

Повідомлення від групи науковців.

Вони повідомляють цікавинки в світі тварин.

а) Бджола за день опилює 7 тисяч квіток.

б) Їжак під час сплячки може перебувати без їжі 236 діб.

в) Найбільше ікло слона знайшли в Америці, його вага дорівнює    100 кг.

г) Найбільшу вагу (до 16 кг) має серед птахів дрохва.

 

ІV. Фізкультхвилинка.

4-а пелюсточка

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

Музична хвилинка.

–         Яка ваша улюблена пісенька про тварин? (Відповідь учнів).

Ось зараз ми її проспіваємо.

5-а пелюсточка

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

Слово надається пошуковцям. Вони розкажуть, яких тварин український народ вважає своїми оберегами і чому?

а) Рідко в селі знайдеш подвір’я без собаки. Він охороняє і тому його шанують, як сторожа оселі.

б) Люди вважають оберегом таку пташку, як солов’я. Соловей – це символ радості.

в) Зозуля – символ жіночий, материнський. Вбити зозулю вважається великим злочином. Зозуля – добрий вісник.

г) Гніздо лелеки – окраса української оселі. У народі кажуть: «Лелека селиться біля добрих людей». «Якщо на хаті звив гніздо лелека, то в родині має бути лад».

– А я ще знаю і легенду про лелеку. (Читання легенди про лелеку), с.36

–  Чого вчить нас ця легенда? (Відповіді учнів).

6-а пелюсточка

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

Наші поїздки.

Промайнуло літо. Але спогади про побачене залишається на все життя. Зараз ми послухаємо цікаві історії товаришів.

7-а пелюсточка

Пелюсточку відірвем,

Знання свої доведем.

  1. Відгадай! З яких казок прийшли ці тварини? (Інсценізація уривків з казок: «Котик і Півник», «Лисичка і Ведмідь», «Заєць і Їжак», «Лисиця і Вовк», «Коза – дереза»).
  2. Робота на картках з малюнками.

VІ. Підсумок уроку.

Робота в парах

Скласти слово. Запис на дошці.

7       5    4     3   6   2   1

І    Д    О   Л   Ц  О  М

– Що нового ви дізналися? (Відповіді учнів).

Отже, нашому прекрасному світу потрібні тварини і тому: шануймо їх, захищаймо, бережімо. А щоб це зробити: будемо спостерігати за ними і вивчати їх.