Поведінка, правила і права


1 зірочка2 зірочки3 зірочки4 зірочки5 зірочок (Поки що не має оцінок)
Loading...

Автор: Оверко Зінаїда Анатоліївна

Тема: Про поведінку, правила і права.

Мета: формування уявлення про права дитини в сім’ї, в довкіллі; розширити знання учнів про норми поведінки школяра; переконати дітей в тому, що права іншої людини треба поважати; розвивати вроджене відчуття справедливості; довести, що в основі прав лежить справедливість; прищеплювати бажання дотримуватись правил.

Обладнання. Лялька Фея, макет дерева, малюнки казкових героїв, картинки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Привітання.

  1. Підсумок фенологічних спостережень.

Довідкове бюро

1)    Дата.

2)    Стан неба.

3)    Температура повітря.

4)    Опади.

5)    Вітер.

  1. Актуалізація знань учнів.

1) Гра «Незавершені речення».

Моя країна –

Столиця України – місто

Головна вулиця Києва –

Державні символи України –

2) Робота за картками.

«Моя поведінка протягом тижня»

Позначити правила, які завжди виконують.

4. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми, мети уроку.

Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди, на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути в моралі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

– То ж ми і вчитимемось сьогодні на уроці бути такими, щоб творити добро.

За безмежними полями, за дрімучими лісами, за далекою дорогою, за цукровою горою є місто. Тут у високій-привисокій башті живе найосвіченіша на білому світі фея. Вона із шоколадною медаллю закінчила Академію Всіх Чарівних Наук. Звуть її – фея Порядок. Жити у такому казковому місті – велика втіха. Але потрапити до цього міста ми ще не можемо, бо нам багато чому ще треба вчитись. Фея Порядок завітала сама до нас сьогодні на урок. Вона знає, що ми сьогодні на уроці будемо говорити про поведінку, правила і права людини, зокрема дитини; з’ясуємо, що ж лежить в основі прав. А для цього вона приготувала нам цікаві завдання.

5.Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1) Гра «Нема правил»

Обговорення.

–         Що можете сказати про гру?

–         Що було не справедливим?

–         Що може зробити гру справедливою?

(Мають бути правила, чіткі й зрозумілі.)

–         Грі справді не вистачає правил. Саме правила є дуже важливою умовою того, щоб гра здійснилася, була справедливою.

Отже, справедливість – це сукупність правил, які відповідають нормам людських стосунків.

2) Визначення поняття «справедливий»

Метод «Мозкова атака»

Прийом «Гранування»

– Одне з визначень – діє за правилами.

Які правила ви знаєте?

(Дорожнього руху; у школі; у гостях; і т. д.)

3) Метод «Мікрофон»

– Чи порушували ви коли-небудь правила?

– Хто постраждав чи міг постраждати, коли ви порушили правила?

– Чи були випадки, коли ви постраждали від порушення правил іншими людьми?

– Що ви відчували?

– Тепер наша гостя фея хоче дізнатися вашу думку, чи важливо дотримуватись правил? Чому?

(Правила відображають порядок поведінки людини в різних випадках. Правила регулюють відносини людей.)

6. Фізкультхвилинка.

Гра «Правила для учнів»

Заходить вчитель – треба встати.(Встають)

Коли дозволить – тихо сядь.(Тихо сідають)

Спитати хочеш – не гукай.(Свариться пальчиком)

А тільки руку підіймай.(Підіймають руку)

У школі парту бережи.( «Витирають кришку парти»)

І на парті не лежи.(Сидять рівненько)

Не стрекочи на уроках,(Зображають теленькання язика)

Як папуга чи сорока.(Махають руками ніби крилами)

На перерві спокійно відпочивай.(Імітують рухи)

А тепер роботу починай.(Сідають)

Які правила ми повторили?

7. Осмислення та закріплення вивченного.

– Діти, фея Порядок хоче знати, чи знаєте ви, як називається документ, у якому викладено важливі правила іправа дитини?

– Які права ви знаєте?

– Про це хочуть дізнатися і наші друзі Лесик та Улянка.

1) Опрацювання тексту підручника, с. 27 – 28.

– Про які ще права довідалися діти?

а) право на життя, безпечне та здорове довкілля;

б) право думати і говорити про те, у що віриш;

в) право на навчання в школі безкоштовно.

2) Робота за таблицею «Права дитини».

– Які ще права зображено на таблиці?

– Що ж таке право?

(Узаконена можливість, свобода що-небудь робити, здійснювати.)

3) Казкова правознавча вікторина.

а) Казка «Колобок». Які права встиг використати Колобок у своєму житті?

(Право на вільне висловлювання та відпочинок)

б) Казка «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебеспечніший злочин? Чому ви так вважаєте?

в) Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушували в цій казці? Хто їх порушував?

(Право на відпочинок, на навчання, сободне висловлювання думки, любов та піклування.)

г) Казка «Вовк і семеро козенят». Хто з героїв казки вчинив злочин? Яке право він порушив? Яке покарання чекало вовка за вчинений ним злочин?

4) Метод емпатії. Казка «Кирило Кожум’яка.»

«Прийшов кирило Кожум’яка до змія, а той йому й каже:

–         А, що Кирило? Прийшов битися чи миритися?

–         Де вже миритися? Битися з тобою, з іродом проклятим

От і почали вони битися – аж земля гуде.»

–         Чому Кирило бився зі Змієм?

Передамо зміст казки з точки зору «негативного» персонажу. Змій міг сказати: «Я – Змій, це моя робота – їсти людей. А жахливий Кирило прийшов і відрубав мені голову!»

–         Чи порушувались в цій історії чиїсь права? Чиї? Ким?

–          Яке право порушив Кирило?

(Не мав права чинити самосуд. Існують органи, які встановлюють порушення правил і призначають покарання.)

6)    Робота в зошитах з друкованою основою, с. 12

А) Розглянути знаки, що зображують права дитини. Записати назви для цих знаків.

Б) Робота в парах.

За малюнками скласти розповідь про поведінку дітей у довкіллі

8. Підсумок уроку.

– Ви  справились з усіма завданнями, які приготувала для вас фея Порядок. Вона хоче впевнитись, що ви вже теж можете бути мешканцями її міста.

1) Допишіть слова на листочках «Мудрого дерева» і прикріпіть їх на дерево.

– Не дозволяти кривдити себе та…

– Давати обіцянки і…

–  Якщо ненароком когось штовхнув…

– Я справедливий, тому що…

– Приємно жити з … людьми.

– Захищатися треба словами, а не…

– Я маю право на…

2) Оцінювання знання.

9. Домашнє завдання.

1) Опрацювати питання і завдання в підручнику, с. 29.

2) Скласти власні правила поведінки у довкіллі.